tisdag 6 oktober 2009

Nagelguide - Fransk manikyr för korta/långa naglar

Nu kommer äntligen min nagelguide som jossan frågat efter, upp på bloggen.


Detta e alla nagellack jag använder
Från vänster:
Depend base coat
L´Oreal Perfection nummer 109
Depend nummer 31
Depend top coat
(som bilden inte visar)
Dekoration från depend




1.Ta på base coat på hela nageln, låt torka


2. Ta på ett naturalt färgat eller ett rosa nagellack över hela nageln, låt torka


Såhär borde det se ut :D


3. Applicera sedan det vita nagellacket på toppen, om du har långa naglar så penslar du på, om du har korta naglar så duttar du på, LÅT TORKA LÄNGE, typ 30 min, för annars så kommer top coatet att smeta ut det och du blir skit frustrerad(om du e som jag:P)


Såhär borde naglarna se ut


4. Applicera top coatet, kladda inte så mycket, bara pensla på, för om du håller på mycket så kommer det vita nagellacket att smeta ut sig, även fast du väntat typ en timme:P

5.Om du vill, så applicerar du en liten blomma eller nått som dekoration

6. KLART!

Hoppas att du gillade det, om du önskar något så säg bara till, jag skriver upp alla önskemål och fullföljer dom till 100 %
Puss och kram
Josefin

4 kommentarer:

  1. Tack älskling <3
    //Jossan <33

    SvaraRadera
  2. Fett coolt:D
    Tack

    /Malin

    SvaraRadera
  3. Kan du visa hur man gör sotade ögon <3
    //Jossan <33

    SvaraRadera
  4. Jaaah!! Visa hur man gör sotade ögon!! Det är sååå jaäkla svårt!! Har teztat typ nåra ggr men jag suger verkligen xP
    // Karin W

    BTW

    naglarna var skiita snygga ;P

    SvaraRadera